Ezekkel érdemes tisztában lennünk.

Fodrász gondolatok

Alapvetően igaz, hogy úgy gondoljuk, azok az emberek, akik valamilyen szolgáltatást nyújtanak nekünk (például egy szépségszalonban), azért vannak, mert kötelességük boldogabbá tenni minket – legalábbis egy rövid időre. Új frizurát, manikűrt és ezekhez hasonló dolgokat varázsolnak számunkra, a munkájukat pedig pénzben jutalmazzuk. Az ilyen “cserekereskedelem” azonban nem csupán abból áll, hogy mi kérünk, ők pedig teljesítenek, hiszen valahol ez is a kölcsönös bizalomról és tiszteletről kellene szóljon, az egész pont ezért kétoldalú.

A következőkben mesterfodrászok árulják el, melyek azok a fontos – ha úgy tetszik íratlan – “szabályok”, melyeket érdemes lenne betartani, hiszen az ő idejük és türelmük is véges, ráadásul azért dolgoznak, hogy nekünk jobb legyen.

1. “Csinálj, amit akarsz”

“A legrosszabb kliensek közé tartoznak azok, akik azt mondják: ‘Csinálj, amit akarsz, velem nagyon egyszerű együtt dolgozni’. Ez az esetek 98 százalékában egyáltalán nem így van, ráadásul ha valaki beleül a székembe, akkor szerintem elvárás, hogy tudja, miért jött. Nem akarom én kitalálni, milyen frizurát készítsek neki.”

2. Jegyzetelés

“Igen, szoktam feljegyzéseket készíteni a vendégeimről, melyek sok esetben személyesek lehetnek – például, hogy az adott illető nem adott borravalót, túl hangosan beszélt, vagy milyen másnaposan jött a szalonba. Valószínű az is a listámra kerül – figyelmeztetés gyanánt magamnak -, hogy épp lakásvásárlás közepén van valaki, így következő alkalommal kezdeményezhetem ezzel kapcsolatban a beszélgetésünket.”


Lapozz a következő oldalra a cikk folytatásához a hirdetés alatt, de ha nem több oldalas, akkor csak nézd meg további cikkajánlatunkat! Köszönjük, hogy itt vagy!